top of page

TRAVEL: ROME

Hallo Allemaal!

Het is alweer 9 maanden geleden dat ik een blogbericht heb geplaatst en wat heb ik dit gemist. Vorig jaar heb ik het erg druk gehad met mijn studie en ik had niet veel tijd om aan mijn blog te besteden. Ik dacht dat ik in de vakantie meer tijd zou hebben, maar ook toen heb ik alles goed vol gepland. Echter, was de vakantie geweldig en heb ik weer allerlei dingen waar ik over kan schrijven.

Zoals, mijn vakantie naar Rome!

Colosseum, Rome

Rome: stad van de liefde, pizza, prosecco en de paus.

Rome is echt een van de mooiste steden waar ik ooit ben geweest, misschien wel de allermooiste. De mensen zijn vriendelijk, de gebouwen zijn mooi, het eten is lekker en het weer is zonnig, wat wil je nog meer? De stad blijft je verrassen, want in iedere straat en om iedere hoek zie je weer een oud gebouw (of restjes) waar een hele geschiedenis achter zit. Ik vind dat iedereen deze stad minimaal een keer in zijn/haar leven gezien moet hebben.

Trevi Fontein

In Rome, het oude centrum, is alles op loop afstand. Als iets te ver is lopen, of je bent niet zo goed ter been kan je altijd gebruik maken van het goed geregelde openbaar vervoer. Een enkeltje met de bus is 1,50 euro en een ticket voor de trein is te verkrijgen vanaf 1 euro maar dat ligt natuurlijk aan afkomst en bestemming.

Om de zoveel meter staan er fonteintjes waar je met een gerust hart je flesje kan vullen, Rome is er zelf ook erg trots op dat ze de heel stad zo kunnen voorzien van drinkwater. Ook voor ons is dit water drinkbaar!

Tips:

1. Koop je tickets van tevoren.

Het Colosseum, Vaticaan Museum en de Sint-Pieter Basiliek zijn echte aanraders. Het verstandigste is dan om thuis al tickets te kopen, zodat je daar niet meer in de rij hoeft te staan en je garantie hebt dat je binnenkomt. (GetYourGuide en Tiqets zijn betrouwbaar!)

2. Indien je een basiliek/kerk gaat bezoeken zorg ervoor dat schouders en knieën bedekt zijn.

Bij de Sint-Pieter en andere kleine kerken/basilieken moet je er altijd voor zorgen dat je schouders bedekt zijn en je geen hele korte broek or rok aanhebt, anders kom je niet binnen. Je knieën hoeven niet volledig bedekt te zijn, maar het is vanzelfsprekend dat je niet met een korte broek of rok naar binnen mag, zorg ervoor dat je een doek/kleed bij je hebt voor de zekerheid.

3. Plan je dagen goed.

Er is zoveel te zien in Rome, maar je moet wel weten wat waar ligt en wat je welke dag wil bekijken. Dit zorgt ervoor dat je echt alles hebt gezien wat je graag wilde zien.

4. Pleintjes

Er zijn heel veel pleintjes in Rome, oftewel een "Piazza". De Piazza Navona is een van de bekendste pleinen, deze is erg mooi. Ga hier niet eten, kost handen vol geld! Een ander pleintje, wat wij hebben ontdekt, is Piazza Trilussa. Dit plein is niet speciaal, maar wat er omheen ligt wel. Het is omringt door leuke straatjes en eettentjes, dus neem hier zeker even een kijkje.

5. Genieten

In Rome is zoveel te zien en te doen, maar probeer niet teveel te doen. Sta soms even stil en kijk goed om je heen (niet alleen door je camera), je bent tenslotte op vakantie in een prachtige stad.

Colosseum

Piazza Venetia

Vaticaan

Wenteltrap Vaticaan

Magnum store, bij Trevi Fontein

Ben je nog nooit in Rome geweest? Ga er zo snel mogelijk heen, maar tot dan kan je genieten van mijn foto's. En ik hoop dat je dan wat aan deze tips hebt.

Ik had in ieder geval een super vakantie in Rome, en hoop dat het muntje over de linker schouder bij de Trevi Fontein werkt!

Ps. Ik heb een extra account op Instagram aangemaakt! Op dit account ga ik foto's delen waar ik erg trots op ben, dus ben je ook zo dol op fotografie en leuke kiekjes volg me dan vooral: @lifeoftesssa

Ben jij ook in Rome geweest en wat vond je ervan? Of nog niet, maar wil je graag gaan en heb je nog vragen? Let me know!

bottom of page